Nog 2 dagen tot het grote avontuur - Reisverslag uit Bergambacht, Nederland van Danny Erkel - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen tot het grote avontuur - Reisverslag uit Bergambacht, Nederland van Danny Erkel - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen tot het grote avontuur

Door: Danny van Erkel

Blijf op de hoogte en volg Danny

08 Juni 2012 | Nederland, Bergambacht

Lieve familie en vrienden,

Habari za mchana? Mambo vipi? Pao kabisa!
Een paar woordjes Swahili die ik straks dagelijks zal gaan uitspreken. Op dit moment mag ik nog Bergambachts praten, terug bij mijn ouders een weekje voor vertrek. Alles is geregeld in Nederland, kamer in Rotterdam is onderverhuurd, vaccinaties gehaald en net nog even naar de kapper geweest voor een wat kortere coupe ;)

De voorbereidingen zijn nu al bijna 3/4 jaar bezig, vorig jaar september besloten om samen met Jens Hunze een keuze co-schap in Tanzania te gaan lopen. Heel toevallig eigenljk hoe we samen kwamen, hij voetbalde in mijn zaalvoetbalteam en belde in de zomer op hoe het stond met voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. Toen kwam ter sprake dat we allebei het idee hadden om in Afrika een co-schap te lopen. Jens had zich al opgegeven voor de selectieprocedure, ik was er net achter gekomen dat ik net te laat was. Uiteindelijk geregeld dat we met zijn 2en solliciteerde voor een plaats in een ziekenhuis in Tanzania en nu is het zover dat we over 2 dagen zullen gaan vertrekken voor een deze unieke ervaring! Alleen nog even mijn backpack tas inpakken.

Afgelopen week stond vooral in het teken van de laatste dingetjes regelen en afscheid nemen van familie en vrienden. Afgelopen weekend ben ik ook 2 keer verrast met een verrasings"afscheids"feestje door mijn ouders en vrienden. Ik had al een flauw vermoeden dat er iets zou gaan gebeuren, maar wat precies wist ik niet. Met vrienden wezen voetgolfen en bbqen met een bezoekje aan de plaatstelijke kroeg (tot in de late uurtjes) en met familie afscheidsfeestje bij ouders thuis. Erg leuk, ook het moment waarop je gaat beseffen dat je toch voor 4 maanden weg gaat van het "alledaagse" leven! Ook 4 maanden die een hele mooie nieuwe levenservaring zullen geven, die ik zeker niet wil missen!

Maargoed, ik wilde het kort houden.. (wat niet echt lukt:P!)
Aankomende zaterdag 12.00 uur precies stijg ik op vanaf Schiphol met Turkish Airlines om een tussenstop te maken in Istanbul en via een overstap door te reizen naar Dar es Salaam. Daar zullen we 2.45 uur 's nachts landen, waarna we de grens hopelijk over zullen komen zonder verblijfsvergunning (als het goed is nog ergens bij de immigratiedienst in Dar, die ze maar niet willen afgeven aan ons contactpersoon aldaar) en dan via een taxi naar de Jambo Inn zullen gaan.
Ze zeggen dat alles "polepole" gaat (rustig aan), zo ook de aanvraag van onze verblijfsvergunning. 1 voordeel is wel dat ik niet te laat kan komen daar, ze kijken daar niet op 5-10 min ;)!

Maar voordat ik de lucht in ga ga ik nog een keer genieten van de oranje-gekte die het land morgen weer zal teisteren! Nederlandser dan dit kun je natuurlijk niet afsluiten, met een mooie 2-0 overwinning!?

Ik zal (hopelijk) regelmatig een reisverhaaltje uploaden, zodat jullie in Nederland mij kunnen blijven volgen met wat leuke foto's en video's. Reacties hierop zijn altijd welkom;)

Tuonane....
of nee gewoon nog maar
Groetjes,

Danny








  • 08 Juni 2012 - 11:27

    Marian Van Zijl:

    Hoi Danny,

    Wat nou...je zal hopelijk regelmatig een verslag uploaden.
    Ik verwacht regelmatig een verslag:) We zijn veel te nieuwsgierig man.
    Goede reis en heel veel genieten van deze bijzondere onderneming.

    Tuonane Marian Piet Imke

  • 08 Juni 2012 - 11:28

    Andre:

    Mooi hoor Dandabit, een openingsverhaal van deze lengte geeft mij angst voor de verhalen tijdens je verblijf!

    We gaan je volgen!

  • 08 Juni 2012 - 12:03

    Els:

    Danny boy!!!

    Heel veel plezier, succes en zorg goed voor jezelf;)!
    Ik zie je weer over 4 maanden en ga zeker je verhalen lezen op deze blog!

    Tot bericht:)!
    Liefs
    Els

  • 08 Juni 2012 - 12:43

    Karlijn:

    Waaaah Danny wat goed van je!!!!

    Heel heel heeeeeel veel plezier! Enne je hebt een leuke schrijfstijl, dus laat ons af en toe maar wat weten!

    Spannend!

    Dikke Kus
    Karlijn

  • 08 Juni 2012 - 16:18

    Marius:

    Ha Danny,

    Een ontzettend mooie tijd gewenst daar!

    Safari njema!

  • 09 Juni 2012 - 13:28

    Claudia & Martijn:

    Jambo danny,

    Hakuna matata.
    Danny, nogmaals heeeeeeeeeel veel plezier in het mooie afrika.wij gaan je blog zeker bij houden.

    Groetjes claudia en martijn en jambo

  • 11 Juni 2012 - 18:22

    Ruben:

    Danny, geniet van je eerste dagen daar! Mirjam en ik volgen je belevenissen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Als arts in spé ga ik voor 4 maanden naar Tanzania toe. 3 maanden zal ik werkzaam zijn in het Ndala Hospital te Ndala en 1 maand ga ik rondreizen door Tanzania, waaronder het beklimmen van de immense Kilimanjaro

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 14924

Voorgaande reizen:

10 Juni 2012 - 06 Oktober 2012

Co-schap in Tanzania

Landen bezocht: